Alla inlägg under december 2009

Av emma - 11 december 2009 14:08


I väntan på att Moffe & momme ska hämta sitt barnbarn och sin dotter för pepparkaksbak,så roa vi oss med lite webbcams-fotogarfering   


        

Av emma - 11 december 2009 12:55

  


En myskväll i all sin ära..

MYS är för det andra det bästa ordet jag vet,mycket kan beskrivas och upplevas som mys..so mys vidare:)

Av emma - 11 december 2009 12:37

Jag gillar inte lego,jag tycker om att bygga det,men absolut inte att städa upp 4kg smålego,och dessvärre har min dotter kommit på att städa är så lagom kul,och hon undviker det så när som på när fredagsmyset hotas bli indraget, men nu har det gått upp för Leah att hennes mamma sällan lyckas med att vara konsekvent,och då får legot ligga där,ja verkligen överallt och det smärtsammaste upplevelserna rent fysiskt här hemma är för närvrande att sätta foten på en stenhård vass legobit.

Då kan inte ens jag låta bli att svära åt legobitarna.

Men så kom jag med den brilijanta ideen,soppskyfflen fixar legohavet på ett smidigt sätt,och så tjofs ner i legospannen igen. Legot fick just sin existens här hemma utökad med sådär några år(!)


Idag ska det lussefiras,leah har tränat intensivt på refränger som innehåller ordet lucia och hon har även remixat en alldles egen lussesång. Moffa & momme är de lyckliga som ska skåda mitt o leahs lilla luciatåg, min medverkan förklarar jag med att ja måste ge min dotter 100% moraliskt stöd ;) eller så var det lussekatter & peppkarkakorna jag måste göra mig förtjänt av   


Tar med mig sparringsgrejjerna så ska jag hetsa lillebror till att ta ett pass :)

känner att jag måste vara lite grundtränad innan jag ger mig på boxningen på allvar.



kärlek till er!



Babylon rule them-

Av emma - 10 december 2009 13:44

Ur Mp3 spelaren strömmade ljuva toner,och jag kom och tänka på min praktikplats, och vad jag saknar den, på den praktiken tog mitt liv en ny form kan man säga,jag visste då vad jag skulle lägga min kraft och min styrka på.

Och nu när mina studier känns tunga och allt verkar stå stilla jobbmässigt..

så fick jag en glimt av att jag måste klara utbildningen,för är det någonstans jag ska vara så är det just inom det området.


Så nu ska jag skriva ett personligt brev (kommer låta som en vädjan) till de som antar studenter till den utbildningen..

förövrigt lyckas jag balansera mitt YIn och Yang bra idag, har fixat naglarna,som jag äntligen lyckats hålla borta från mitt nervrotiska beteende, och så sätter jag påmig handskarna och frigör lite känslor som tynger min själ :)


       bjussar på lite estetiskt insperationsmatrial till det andliga folket


  



Tonight,let them be free tonight-


Av emma - 9 december 2009 13:16

   Kanske världens mäktigaste konstnär,Alex Grey

hans bilder får vems som helst att blicka in i den inre värld som vi allt för ofta stänger ute.

Av emma - 9 december 2009 13:05

hembösket gick bra,med andra ord,Leah lekte så fint och visade sina underbara sidor :)

Min dotter har en sprudlande fantasi som kan fånga vem som helst in i leken,till och med en trött mamma. Hon har talets gåva och man häpnas av vilka disskusioner man kan ha med denna 3åring. Hon dansar och sjunger så att hjärtat smälter,ja min dotter har tusentals fina egenskaper..Och det är dem som ska lyftas fram,inte det faktum att hon då och då har svåra problem med det sociala samspelet och det resulterar i att hon puttas ibland. Och det ska vi få bukt på.

Nu ska vi snart bege oss iväg för ett utvecklingssamtal på hennes dagis.


Och kanske kan det bli mys med den finaste mannen på denna jord ikväll!


It takes a weak heart to judge one and other

Av emma - 8 december 2009 21:41

  

Av emma - 8 december 2009 21:32

bara en massa tider att hålla reda på.

Imorgon är en sån där läskig dag,då man ska parera in två tidsbokade besök utan att de ska öveträda vart annat.besöket på arbetsförmedlingen måste jag dock avboka,för annars hade hembösket av BUP-tanten fått lida. vilket jag inte vill.

Vi är i behov av den stöttningen när det gäller Leahs problematik.

Och som förälder så kan det faktiskt uppstå situationer då en form av maktlöshet infinner sig,även om det är svårt att svälja sin stålthet och inse att supermandräkten blev för liten så fort barnet fötts..

Så imorgon kommer barnpsykologen hit för att iaktta Leah i sin hemmiljö.


Onsdagens besök följs av ett utvecklingssamtal på Leahs dagis, och att detta blev samma dag som psykologens tycker jag passar utmärkt, så har man lite att tala om.förövrigt är jag helnöjd med Leahs förskola.och jag kommer absolut låta henne gå  waldorfskola också.




Music is the most high!

 

  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards